Dress code w pracy – czy warto za nim podążać? Jak połączyć modowe wymagania z własnymi preferencjami? W tym artykule podpowiemy też, jaki typ męskich swetrów najlepiej sprawdzi się w stylizacjach biznesowych i biurowych.
Biznesowy dress code
Zasady doboru stroju do pracy mogą być równie wymagające dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Panie narzekają zazwyczaj na konieczność noszenia wysokich obcasów i wąskich, ołówkowych spódnic. Dla wielu mężczyzn problemem bywa z kolei konieczność „duszenia się” w sztywnej koszuli i marynarce. W przypadku wielu miejsc pracy biznesowego dress code’u niestety nie da się uniknąć. Możemy jednak stosować drobne triki modowe, które pozwolą nam poczuć się nieco luźniej w poważnych stylizacjach. Prostym, często stosowanym rozwiązaniem jest np. wybór eleganckiego swetra zamiast koszuli i marynarki. Pod tym względem doskonale sprawdzają się m.in. proste kardigany. Warto też eksperymentować z koszulami – lekkie, przewiewne a przy tym modne fasony to absolutny must have. Klasyczną marynarkę możemy też zamienić na lekką kamizelę lub jednobarwny pulower. Rozwiązań jest naprawdę wiele. W razie wątpliwości warto sięgnąć po pomoc stylisty lub zainspirować się np. modowymi blogami dla panów.
Klasyczne swetry męskie do pracy
Proste, uniwersalne swetry męskie, które zawsze warto mieć w swojej szafie:
- zapinany kardigan – klasyczny, jednobarwny kardigan może być szalenie elegancki a przy tym nowoczesny; przy zakupie zwracamy uwagę na rozmiar (modele typu oversize wybieramy tylko do stylu casualowego), typ dekoltu i ozdób (kołki, efektowne zapięcia lub zatrzaski są charakterystyczne dla modeli typu sport i casual),
- pulower – zwany też bezrękawnikiem; ten typ swetra idealnie sprawdzi się do stylizacji typu casual smart; czarny lub ciemnogranatowy pulower w połączeniu z elegancką koszulą doskonale podkreśli męską sylwetkę,
- sweter z okrągłym dekoltem – czyli prosty, sportowy typ swetra z długim rękawem; idealny do zestawów typu casual smart, szczególnie dobrze komponuje się ze sportowymi marynarkami,
- golf – klasyka stylizacji biznesowych; czarny, prosty golf powinien znaleźć się w każdej męskiej garderobie; nosimy go z marynarką, możemy też założyć pod szeroki kardigan lub pulower,
- sweter z grubym splotem – czyli tzw. sweter w stylu norweskim; możemy go założyć, jeśli pracujemy w biurze, w którym nie obowiązuje ścisły, biznesowy dress code; coś dla fanów kreatywnego stylu casualowego.
Stylizacje do biura a sweter – czego unikać?
- Sweter ciasny, zbyt mocno opinający sylwetkę nie jest nigdy dobrym rozwiązaniem.
- Unikaj także luźnych swetrów typu oversize z grubym, ozdobnym splotem.
- Stylizacje zimowe „na cebulkę” – jeśli już, to tylko w połączeniach klasycznych typu
„bawełniany, obcisły golf plus luźny pulower lub marynarka”. - „bawełniany, obcisły golf plus luźny pulower lub marynarka”.
- Kolorystyka – czerń, granat i szarości to dobre, sprawdzone rozwiązanie, gdy nie jesteśmy pewni swoich umiejętności stylizacyjnych. Kolory intensywne – fiolet, czerwień, butelkowa zieleń – zestawiaj w umiarkowany sposób, aby nie doprowadzić do efektu „przebrania”.
- Uważaj na głębokie dekolty! Dekolt typu karo sprawdzi się tylko w połączeniach typu pulower plus koszula lub elegancka bluza.